tisdag 2 juni 2009

Reseplanerare

Sitter och försöker få ihop bokningar till Ellens och min lilla semester, som faktiskt inte alls är så liten egentligen. Först ska jag själv till Denver i Colorado, sedan möter jag upp Ells i San Francisco, efter det bär det av till Washington D.C (och mission "ta-ett-kort-på-oss-framför-vita-huset") innan vi slutligen landar i New York. Mycket flyg och boenden att boka med andra ord. Pust!
Hur planerade man egentligen resor innan internet föddes? Jag blir helt matt av att pussla flyg på expedia.com i en halvtimme, och tänk då hur man behövde göra det med typ flask- och duvpost förritiden. Hujeda mig!

Skrev nyss till Ellen på msn, hon var inloggad som "inte vid datorn". Så jag skrev på som bara den om allt möjligt och tänkte att hon kan läsa senare när hon kollar. Plötsligt fick jag svaren:
- babe, klockan är 05, jag sover
- stänger av ljudet nu

Haha! Anar jag en underliggande bitterhet? Ledsen att jag väckte dig i alla fall, Ellen!
Nu är det faktiskt dags för mig att krypa till kojs också, har varit en vild dag full av runtflängande för min del. Har fått sovmorgon till 7.30 imorgonbitti. Det är mammans första dag på sommarlovet, som ska firas med tandläkarbesök. Jag hoppas på Diddy Kong Racing i väntrummet denna gång igen!

Ha det gött!

1 kommentar:

Emma sa...

Det var ju mycket lättare förr i tiden, då gick man till resebyrån och sa vart man skulle och så fixade de allt. då slapp man veta att jag kanske kan få tag på en billigare resa om jag letar lite till eller bokar en annan dag eller har någon speciell kod som ger rabatt.